PROCEDURA
udostępniania mLegitymacji szkolnej
w I Zespole Szkół im. Stanisława Staszica we Wschowie
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. 2019 poz. 1700)
- Uczeń́ przyjęty do szkoły może otrzymać mLegitymację szkolną na wniosek rodzica/opiekuna prawnego/pełnoletniego ucznia (Załącznik 1a) i 1b) do procedury) złożony w sekretariacie szkoły. mLegitymacja szkolna jest ważna w okresie ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej.
- MLegitymacja szkolna może być wydana uczniowi, któremu nadano numer PESEL.
- Do udostępnienia mLegitymacji niezbędne jest aktualne zdjęcie, zgodne
z obowiązującymi wymogami: zdjęcie w postaci cyfrowej o rozdzielczości 354 × 496 lub jej wielokrotności w formacie jpg, nie większe niż 5 MB, można przesłać na e-mail: sekretariat@staszicwschowa.edu.pl - Po złożeniu wymienionych dokumentów, uczeń otrzyma w sekretariacie szkoły jednorazowy kod QR oraz hasło umożliwiające dostęp do usługi. Aplikacja może być aktywowana tylko na jednym urządzeniu mobilnym w ciągu 30 dni od momentu wygenerowana w systemie.
- Za poprawność danych wpisanych we wniosku o wydanie mLegitymacji oraz za fotografię odpowiada rodzic/opiekun lub pełnoletni uczeń.
- Konsekwencją dołączenia nieodpowiedniej fotografii oraz wpisania we wniosku danych niezgodnych ze stanem faktycznym będzie niewydanie legitymacji przez uprawnionego pracownika szkoły.
- Legitymacja szkolna w aplikacji Obywatel Junior jest częścią̨ aplikacji opracowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji, która pozwoli dodać Legitymacje szkolną na telefon, na podstawie danych autoryzacyjnych, wydawanych przez szkołę uczniowi, któremu wcześniej wydano legitymację szkolną.
- Do uruchomienia aplikacji konieczne jest urządzenie z systemem Android minimum 6.0 lub iOS.
- Istnieje możliwość wręczenia kodu bezpośrednio niepełnoletniemu uczniowi, jeśli zostanie to wskazane we wniosku.
- MLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:
- na zgodny z wzorcem wniosek pełnoletniego ucznia lub rodziców niepełnoletniego ucznia – Zał. 2a) i Zał. 2b) do procedury.
- w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń,
niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna; - w przypadku zmiany imienia (imion) lub nazwiska ucznia, jeżeli zmiana imienia (imion) lub nazwiska nastąpiła na podstawie decyzji administracyjnej, albo orzeczenia
sądowego; - Z urzędu w przypadku:
a) utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej,
b) przejścia ucznia do innej szkoły.
11. MLegitymacja wydawana jest ponownie w przypadku:
1) potwierdzenia ważności wydanej legitymacji szkolnej;
2) stwierdzenia błędów lub omyłek we wcześniej wydanej mLegitymacji;
3) unieważnienia w przypadku, o którym mowa w ust. 10 pkt 1;
12. MLegitymacja wydawana/udostępniana jest do 14 dni od dnia złożenia poprawnego wniosku.