PROCEDURA

udostępniania mLegitymacji szkolnej

w I Zespole Szkół im. Stanisława Staszica we Wschowie

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. 2019 poz. 1700)

  1. Uczeń́ przyjęty do szkoły może otrzymać mLegitymację szkolną na wniosek rodzica/opiekuna prawnego/pełnoletniego ucznia (Załącznik 1a) i 1b) do procedury) złożony w sekretariacie szkoły. mLegitymacja szkolna jest ważna w okresie ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej.
  2. MLegitymacja szkolna może być wydana uczniowi, któremu nadano numer PESEL.
  3. Do udostępnienia mLegitymacji niezbędne jest aktualne zdjęcie, zgodne
    z obowiązującymi wymogami: zdjęcie w postaci cyfrowej o rozdzielczości 354 × 496 lub jej wielokrotności w formacie  jpg, nie większe niż 5 MB, można przesłać na e-mail: sekretariat@staszicwschowa.edu.pl
  4.  Po złożeniu wymienionych dokumentów, uczeń otrzyma w sekretariacie szkoły jednorazowy kod QR oraz hasło umożliwiające dostęp do usługi. Aplikacja może być aktywowana tylko na jednym urządzeniu mobilnym w ciągu 30 dni od momentu wygenerowana w systemie.
  5. Za poprawność danych wpisanych we wniosku o wydanie mLegitymacji oraz za fotografię odpowiada rodzic/opiekun lub pełnoletni uczeń.
  6. Konsekwencją dołączenia nieodpowiedniej fotografii oraz wpisania we wniosku danych niezgodnych ze stanem faktycznym będzie niewydanie legitymacji przez uprawnionego pracownika szkoły.
  7. Legitymacja szkolna w aplikacji Obywatel Junior jest częścią̨ aplikacji opracowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji, która pozwoli dodać Legitymacje szkolną na telefon, na podstawie danych autoryzacyjnych, wydawanych przez szkołę uczniowi, któremu wcześniej wydano legitymację szkolną.
  8. Do uruchomienia aplikacji konieczne jest urządzenie z systemem Android minimum 6.0 lub iOS.
  9. Istnieje możliwość wręczenia kodu bezpośrednio niepełnoletniemu uczniowi, jeśli zostanie to wskazane we wniosku.
  10. MLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:
  11. na zgodny z wzorcem wniosek pełnoletniego ucznia lub rodziców niepełnoletniego ucznia – Zał. 2a) i Zał. 2b) do procedury.
  12. w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń,
     niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna;
  13. w przypadku zmiany imienia (imion) lub nazwiska ucznia, jeżeli zmiana imienia (imion) lub nazwiska nastąpiła na podstawie decyzji administracyjnej, albo orzeczenia
         sądowego;
  14. Z urzędu w przypadku:

        a) utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej,

        b) przejścia ucznia do innej szkoły.

11. MLegitymacja wydawana jest ponownie w przypadku:

     1) potwierdzenia ważności wydanej legitymacji szkolnej;

     2) stwierdzenia błędów lub omyłek we wcześniej wydanej mLegitymacji;

     3) unieważnienia w przypadku, o którym mowa w ust. 10 pkt 1;

12. MLegitymacja wydawana/udostępniana jest do 14 dni od dnia złożenia poprawnego wniosku.